Update 19 mei 2010

Hemelvaartsdag was een gezellige dag. We kwamen rond kwart drie aan bij mijn zus, Monique, in Utrecht. Zo tegen vijf uur vertelde zij ons dat we gezellig uit eten zouden gaan. Monique heeft om 18:00 uur een tafeltje gereserveerd bij “Jasmijn en ik“.
Na tien minuten, een kwartiertje rijden kwamen we aan. Het restaurant ligt in de wijk Lombok en als je binnenkomt voel je je meteen welkom. We genieten lekker van het Oosterse eten.
P1040267 P1040266
Na het eten gaan we nog even met Monique mee om een kop koffie te drinken waarna we weer naar huis rijden.
Zaterdag moest ik werken. Paula was lekker vrij en kon zo al de spulletjes pakken voor een weekendje naar Duitsland. Tegen half drie kom ik thuis en nadat ik me heb omgekleed rijden we tegen 15:00 uur weg. Het is lekker rustig onderweg en we zijn dan ook al om 17:20 uur bij hotel “Zur Post“. Nadat we de kamer hebben bekeken lopen we terug voor onze bagage. Even de kast inruimen en daarna lekker een hapje eten. We besluiten lekker een aspergesoep te nemen en aansluitend de asperges met parmaham en parmazaanse kaas. Het smaakt prima maar is helaas niet wat we ervan verwacht hadden. Na het eten gaan we op de kamer nog even een kaartje leggen waarna we tegen 22:30 uur naar bed gaan.
Zondagmorgen zijn we tegen half 8 wakker. Na lekker te hebben gedouched gaan we naar beneden voor het ontbijt. Het ontbijt bestaat uit een ontbijtbuffet met allerlei lekkernijen. Echt aan ons besteed!
Na het ontbijt willen we naar Attendorf. Hier gaan we de Atta-Hohle bezoeken. Dit is een druipsteengrot. We komen daar rond kwart over elf aan en het wordt toch nog redelijk goed bezocht. In het winkeltje kunnen we de toegangskaarten kopen. Ons wordt op het hart gedrukt dat we absoluut niet mogen fotograferen. Dit vind ik behoorlijk balen. Je wilt tenslotte een paar mooie foto’s van zo’n natuurverschijnsel. In de rij voor de ingang hoor je meer mensen klagen over het niet mogen fotograferen.
Als we onder begeleiding de grot in gaan wordt ons nogmaals door de gids verteld dat we niet mogen filmen en fotograferen. Gelukkig is het onmogelijk voor de gids om iedereen in de gaten te houden en lukt het ons toch om een paar foto’s te maken. Helaas kunnen we de flitser niet gebruiken waardoor de kwaliteit niet optimaal is.
P1040271 P1040282 P1040273
De rondleiding duurt ca. 40 minuten en voert langs natte en smalle gangetjes. Na de bezichtiging rijden we terug richting Winterberg. Onderweg komen we, naast een pyramide dorp,  ook nog een leuk “vakwerkdorpje” met prachtige vakwerkhuisjes tegen.
We besluiten in Bad Berleburg nog een kop te gaan drinken en daar kan een stuk gebak natuurlijk niet bij ontbreken.
Rond half vier komen we terug op onze hotelkamer en we besluiten nog wat te gaan lezen.
Ook deze avond eten we gezellig bij “Zur Post”. Dit keer geen asperges maar een schnitzel met frietjes en salade. Paula neemt een choco/noga beker na en ik een crepes met warme bosbessen, ijs en slagroom. Tonnetje rond gaan we naar onze kamer terug en spelen nog een spelletje Skipbo.
Maandagmorgen schijnt het zonnetje tussen het gordijn door. Het ziet er zonnig uit en het landschap komt nu nog beter tot zijn recht. Ook deze morgen schuiven we om ca. 9 uur aan bij het ontbijt. We geniete er weer lekker van en gaan dan naar onze kamer om ons klaar te maken om er weer een leuke dag van te maken. We gaan deze dag naar Korbach. Korbach niet niet ver van Winterberg en is een redelijke stad met een gezellig winkelcentrum. Het is er rustig en nog vele winkels zijn gesloten. We besluiten lekker en bakje koffie te drinken waarna we weer verder gaan om de rest van de winkels te bekijken.

Na ons bezoek aan Korbach rijden we rustig richting Winterberg. We komen schijnbaar midden in de middagpauze en veel winkels zijn dan ook gesloten tot  half drie. Ook hier besluiten we eerst een bakje koffie te gaan drinken. Ons bezoek aan Winterberg duurt niet heel lang omdat we ook nog even langs Girkhausen willen. Hier heb ik met mijn ouders al vanaf 1975 vakantie gevierd. Ook hebben we er samen een aantal keren onze vakantie doorgebracht maar helaas is het pension geen pension meer. De eigenaar, Karl Heinz, heeft het omgedoopt tot Haflingerhof. Hier fokt hij nu Haflingers en andere paarden. Het dorpje is in al die jaren niets veranderd. Het lijkt alsof de tijd hier stil heeft gestaan.
Bij terugkomst in het hotel gaan we op onze kamer een stukje lezen. Het weer is inmiddels wat minder geworden en af en toe valt een bui. Nou, we hoeven er niet uit dus wat maakt het uit. Ook deze dag eten we in het hotel. Ik neem lekker een forel en Paula neemt een Wienersnitzel. Omdat Martina, de eigenaresse, alleen is, is er een beperkte kaart maar voor ons is deze uitgebreid genoeg!
Dinsdag zit onze “vakantie” er weer op. Het zijn een paar heerlijke dagen geweest. Helaas hebben we onze Lloyd wel moeten missen. Het is voor ons toch een hele andere vakantie geworden zo zonder hem. De herinneringen aan deze plek, en eigenlijk bijna elke plek, zijn allemaal ingevuld met Lloyd en wat heeft hij altijd genoten van onze vakanties. Hij deed niets liever dan lekker ravotten in het bos en daarbij elke plas opzoeken zodat hij daar een heerlijk modderbad kon nemen!
Na het ontbijt rijden we weer richting huis. De reis gaat redelijk snel. Zo snel dat we nog tijd overhouden om in de middag even naar de stad te gaan. Paula wil graag even kijken voor een bril. Ze heeft namelijk voor de vakantie haar ogen laten meten en het advies gekregen te beginnen met een bril ter ondersteuning. Vandaag willen we nog een advies inwinnen en wellicht de knoop doorhakken. We lopen bij Pearl naar binnen en treffen daar een sympathieke dame die de ogen van Paula opmeet.  Ze neemt goed de tijd en geeft een duidelijk advies. Het resultaat en meting van haar ogen komt overeen met de eerdere meting en Paula besluit dan ook maar een montuur uit te kiezen. Na ons bezoek aan Pearl gaan we nog even de stad door en kijken her en der wat rond. We besluiten bij de Bijenkorf een kop koffie te drinken waarna we richting het pannenkoekenhuis rijden. Hier sluiten we de vakantie dan echt af en genieten nog even van een lekker pannenkoek.