17 juni 2013

Zie hier onze vakantiefoto’s.

Zaterdag 15 mei zijn we vertrokken richting Noorwegen. De wekker stond op 5:15 uur ingesteld en normaal hebben we de wekker ook nodig maar Paula was om 5 uur al wakker en stond dan ook al onder de douche. Ik had iets meer moeite om eruit te komen maar wat de wekker niet lukte,  lukte Paula wel en ook ik was klaar om aan de vakantie te beginnen.

IMG 20130615 062848
De caravan was al helemaal gepakt en na een lekkere douche een ontbijtje en een kop koffie is Paula met Lars gaan wandelen en heb ik het beddengoed in de caravan gelegd.

Om kwart voor 7 konden we de reis beginnen en reden we thuis weg met als eerste doel Koge in Denemarken. Tot Hamburg verliep de reis voorspoedig maar toen kwamen we in 14 km file! Gelukkig hebben we geen haast en is de camping geserveerd. De veerdienst naar Denemarken ligt in Puttgarden al op ons te wachten en vaart meteen weg als we zo’n beetje het laatste wiel aan boord hebben.

Tegen half vijf komen we aan op de camping. Het is relatief rustig en het hoogseizoen is duidelijk nog niet begonnen want de receptie sluit om 18:00 uur. Na een wandeling langs het strand eten we een broodje en wat soep. We zijn beide moe maar leggen nog een kaartje. Het is tijd om te gaan slapen; zondag etappe twee en dus weer vroeg op.

Zondag 16 juni

Hoe anders loopt het! Wekker op 5:15 uur maar we komen pas om 6:30 uur het bed uit!! Snel het boeltje opruimen, Lars uitlaten en vertrekken. We willen namelijk niet te laat op Kvile camping in Noorwegen aankomen.

De reis verloopt goed. De boot naar Helsenborg laat even op zich wachten maar verder geen noemenswaardige vertraging. Toch lijkt ons de reis wat moeizamer dan vorige jaren. We zijn beide best moe maar goed; maandag zetten we geen wekker 😉
 vakantie juni 2013
Tegen 18:00 uur staan we op Kvile camping. Best raar nu Jan, Bianca en de kids er niet meer zijn. Bij de receptie hangt een briefje dat gasten zich telefonisch kunnen melden. Wij doen dit niet omdat we al gemeld hadden dat we zouden komen. De voor aangekondigde  drukte i.v.m een hondenshow bleek gelukkig mee te vallen. Er waren slechts 2 honden op de camping.

De caravan hebben we op onze favoriete stek neer gezet waarna we met Lars zijn gaan wandelen.

Omdat het fris was en er nogal veel muggen waren zaten we al vroeg in de caravan en hebben we de eigenaar niet meer gezien.

Maandag 17 juni

De eerste nacht werd verstoord door de pijn in de heupen van Paula en een brakende Lars. Rond 8 uur besloot Paula toen maar om Lars uit te gaan laten. Ik heb toen maar het bed opgemaakt en koffie gezet.

Vandaag doen we het lekker rustig aan. De rust werd snel ” verstoord” toen er een bus met schooljeugd aankwam. De eigenaar van de camping is ook leraar en zijn klas komt een dagje hier spelen.

Twee jongetjes spelen in de buurt van de caravan en 1 van hen gaat op Lars af om hem aan te halen. Dan vraagt hij of wij Nederlands spreken. Het jongetje heet Mats en is met zijn ouders geëmigreerd. Hij verteld dat hij hier een goede vriend had wonen maar dat hij helaas weer naar Nederland is. Dan komt ook het andere jongetje erbij. Ook hij heeft Nederlandse ouders en woont sinds zijn derde hier.

Ze spelen wat en kletsen ronduit tot ze geroepen worden om naar de vuurplaats te komen. Lunch wordt geserveerd; polser (worstjes) met ijs na! De Noorse maaltijd 😉

Na ontelbare kopjes koffie ga ik me douchen: heerlijk drie minuten onder een een straal waar je onder verdrinkt! Daar kikkert een mens van op!

In de middag gaan we met Lars wandelen. Hij kent het hier nog niet zogoed en blijft dan ook netjes in de buurt.

Na de wandeling gaan we op sokkenjacht voor Bianca. We koersen op Elverum aan en staan weer versteld dat er hier zo gebouwd wordt! Een nieuw hotel bij de Elgstua; elgstuahotel. De twee overdekte winkelcentra zijn ook behoorlijk uitgebreid.  Het lijkt erop dat de crisis hier verledentijd is.

Na de sokkenjacht op weg voor de boodschappen voor het avondeten zodat we daarna nog even lekker van het zonnetje kunnen genieten.

Rond kwart over vier krijgen we ook nog even bezoek van Camilla, de nieuwe eigenaresse van Kvile. Na een praatje vertrekt ze weer en genieten wij nog even van de zon! Pakken wat je pakken kan 😉