Update 30 juni 2011

Bekijk hier onze foto´s!

De terugreis is begonnen. De laatste dag van de vakantie is ingegaan.
Vandaag gaan we met de veerboot van ColorLine van Kristianstand naar Hirthals, Denemarken.

Omdat we gisteren zover zijn gereden hoeven we vandaag maar zo´n 60 km te rijden. Dat maakt dat we lekker relaxed kunnen uitslapen en ons helemaal niet hoeven te haasten. We moeten voor 15:00 uur inchecken.

We staan rond 8 uur op en Monique wordt zo rond 9 uur wakker. De appartementen zijn nogal gehorig waardoor we verschillende keren wakker zijn geworden. Van een hele goede nachtrust is dan ook geen sprake.

Na een lekker kopje koffie gaan we aan het ontbijt. We zijn een beetje alles aan het opmaken en ook het brood moet op dus deze smeren we alvast voor vrijdag.

Rond kwart over twaalf verlaten we het huisje. We nemen niet echt de moeite om het op te ruimen. De prijs voor 1 overnachting is best hoog en we vinden dan ook dat ze zelf wat mogen doen voor die prijs.

De rit naar Kristiansand is binnen 45 minuten gedaan. Onderweg nog wel even tanken want dat scheelt een tankbeurt in Denemarken (hopen we). Bij aankomst in de ferry terminal staan er al behoorlijk wat wachtenden. We checken in en komen in lane 12 terecht.

Na ruim 1 ½ a 2 uur wachten komt de ferry aan. We zien hoe de auto’s de boot verlaten en mogen dan al snel aan boord.  We zijn de 2e auto die aan boord gaat dus dat betekend dat we lekker snel aan deck zijn. We hebben dan ook plaats aan een tafeltje en ruimte genoeg.

30_juni_ColorLine

Al snel wordt het behoorlijk druk aan boord maar als we eenmaal varen dan valt het toch redelijk mee.

Voor Monique hebben we allemaal onze boardingcard gebruikt om taxfree sigaretten te scoren. Toen dat gebeurd was moesten we ook nog eten. Er is een prima restaurant aan boord maar deze is volgeboekt. Verder zijn er ook nog verschillende andere buffetrestauranst. Hier halen we een hamburgermenu. Een flink broodje hamburger met een bakje friet. Dit alles voor 12 euro. Ons valt de prijs mee, vooral op zo’n schip.

Rond 19:45 uur komen we aan in Denemarken, Hirthals. We mogen pas als laatste van boord maar ach; alles gaat redelijk snel.

Filmpje:

De weg naar ons hotel is zo gevonden en rond half 9 konden we inchecken.  We moeten, tegen verwachting in, nog betalen. Maar de aardige dame aan de receptie weet ons te overtuigen en ook de papieren van Booking-online geven, al is het na wat speurwerk, aan dat de kamers nog betaald dienen te worden.

30_juni_Strandlyst_Denemarken_3

Als we de sleutels krijgen worden we naar onze kamers verwezen. Het ziet er eenvoudig maar schoon uit.

30_juni_Strandlyst_Denemarken_4

Morgen gaan we rond 8 uur aan het ontbijt en dan richting Nederland. De verwachting is dat de reis ca. 9 a 10 uur gaat duren. We zullen zien: het is natuurlijk vrijdag en waarschijnlijk behoorlijk druk!