Noorwegen zomer 2010: update 4 september 2010

4 september 2010

Bekijk hier onze foto’s!

Eindelijk is het dan zover: de vakantie is begonnen! Hier hebben we al een hele tijd naar uitgekeken. Dagen afgeteld en dan nu eindelijk beide vakantie.

Toch hebben we nog niet echt een vakantiegevoel. Ik moest gisteren nog werken en Paula heeft de hele week gespendeerd aan verschillende bezoekjes, heel veel boodschappen en het inrichten van de caravan. Hij stond sinds maandag op een mooi plaatsje vlak bij ons huis. De buren van iets verderop waren zo vriendelijk om hun privé parkeerplaats af te staan aan ons.

Vrijdagmorgen ging ik goed gemutst richting mijn werk. Eigenlijk had ik alles al klaar voor de aankomende vier weken. Mijn agenda leeg geruimd. Mijn outlook mailvakjes geschoond en de verschillende activiteiten, verkoopkansen en signalen in het systeem bijgewerkt. Ik mocht mijn laatste dag voor de vakantie, werken op kantoor Beek. Een lekker rustig kantoor waar het op de drukste dag nog steeds redelijk stil is.  De agenda was leeg maar gedurende de dag kwamen er toch nog wat afspraken in. De laatste om drie uur. De afspraak was gemaakt in verband met het overnemen van een hele verzekeringsportefeuille. Dit zijn in het algemeen niet de snelste afspraken en nemen behoorlijk wat tijd in beslag. Met veel vijven en zessen weet ik de klant, goed geadviseerd en wel, om 16:05 uur het pand te laten verlaten. Nog snel even een gespreksverslagje invullen en de nodige administratie wegwerken. Tien voor half vijf, let wel 5 minutenWink te laat, verlaat ik het pand en mag ik aan mijn vakantie beginnen!!!

Thuis aangekomen was er niet veel meer te doen. Paula was eigenlijk helemaal klaar en na het verzamelen van de laatste spulletjes konden we gaan eten en het even rustig aan doen.  Rond 18:00 uur kwam de stroom met laatste telefoontjes op gang en rond 22:30 uur werd het echt tijd om naar bed te gaan.

Vanmorgen om 5:50 uur ging de eerste wekker. Ja, nu mogen we echt gaan!! Het gevoel van vakantie begint  een beetje door te sijpelen! Wel hebben we beide een raar gevoel dat Lloyd er niet bij is. Deze liep altijd lekker zenuwachtig voor onze voeten als we de laatste spulletjes richting auto en caravan brachten.  De auto hoeft een keer niet vrij gehouden te worden voor Lloyd en we kunnen de hele auto benutten voor allerlei boodschappen, koelboxen etc.

Als we klaar zijn drinken we eerst even een kopje koffie, dan onder de douche en in de kleertjes: we gaan!! Om kwart voor acht rijden we uit Huissen weg.

Snel komen we erachter dat de koelboxen geen van beide werken. De verdeelstekker die de 12 volts aansluiting verzorgt is schijnbaar defect. Bij een pompstation in de buurt van Apeldoorn verhelpen we het euvel en rijden vlot weer verder. Na een paar kilometer begint de omvormer die we hebben aangeschaft voor de 220 volts koelbox te piepen. De stekker waar hij op aangesloten is levert schijnbaar te weinig stroom. Dit verhelpen we later wel.

De reis verloopt redelijk vlot totdat we besluiten over 40 km te stoppen voor een tankbeurt. Meteen komen we in de file terecht en duurt het behoorlijk lang voordat we kunnen stoppen. De vertraging van vandaag bedraagt in het totaal 2 uur. Zonder enige rede staat het verkeer telkens stil.

Bij het pompstation tanken we even snel en sluit ik de omvormer voor de koelbox aan op de continue stroomstekker aan, gaan even naar het toilet en rijden weer verder.

De veerdienst van Duitsland naar Denemarken verloopt heel vlot. We hoeven amper te wachten en zijn nog even getuigen van het binnen rijden van een heel treinstel op de veerboot. Vreemd gezicht is het wel.

Het is dit jaar een kleiner schip dan we gewend zijn. Ook is het een zooitje en zien de toiletten er niet uit. De overtocht duurt maar 45 minuten en onderweg worden we vergezeld door een aantal hele brutale meeuwen. Ze wachten op het voer dat verschillende passagiers toe werpen. Dit levert wel een paar mooie foto’s op.

Om half zes rijden we het terrein van camping Vallo in Koge op. Hier zijn we al menig keer geweest. We verwachten geen drukte  en staan dan ook raar te kijken hoeveel gasten er zijn.  Er is een festival in het stadje waardoor de camping behoorlijk bezet is.

We zijn hier net op tijd want de receptie sluit om 18:00 uur. Dit i.v.m. het laagseizoen. Als we de caravan hebben neergezet rijden we eerst naar een pompstation. We moeten even tanken en daarbij is de diesel in Denemarken verhoudingsgewijs goedkoop.

Terug op de camping drinken we buiten in het zonnetje eerst even een lekker kopje koffie en bellen onze ouders. Zo; de vakantie is van start. We zijn benieuwd wat we allemaal zullen beleven.