Noorwegen 2009: update 27 juni

Zaterdag 27 juni 2009

Vandaag gaat onze vakantie eindelijk beginnen! Hier hebben we al geruime tijd naar uitgekeken en we verheugen ons dan ook enorm. Zelfs het zetten van de wekker op 3 uur kost geen moeite maar dan…..

Wat is het toch altijd moeilijk om je dagelijkse stress weg te werken en dat vooral een dag voor je vakantie. Er moet nog van alles gedaan worden en dat veroorzaakt toch de nodige spanning. Als je dan eindelijk naar bed mag ben je deze spanning niet zomaar kwijt! Het kost dan ook behoorlijk moeite om in slaap te komen. Buiten is het nog licht en er spoken allerlei vergeten spulletjes door je hoofd. Ben ik dit, ben ik dat vergeten.

Uiteindelijk kunnen we toch de slaap vatten maar om half drie wordt onze nachtrust toch wreed verstoord. Een smsje! Die kan maar van een persoon zijn!! Van Monique. Zij is in de veronderstelling dat onze wekker op 2 uur staat en stuurt ons heel lief een smsje om ons een goede reis en hele fijne vakantie te wensen.

Ik besluit om niet meer terug het bed in te gaan en start met het pakken van de laatste spulletjes. Ook Paula is nu het bed uit. Zij haalt het prutje uit de diepvries samen met de koelelementen. Zo; eten hebben we en ons natje blijft lekker koud!

Om 4 uur, na een lekkere douche, vertrekken we dan eindelijk. De kilometerteller geeft 150062 aan en we zijn benieuwd hoeveel kilometers we deze reis zullen afleggen.

De reis verloop voorspoedig en we besluiten onze eerste stop tussen Hamburg en Lubeck te houden. Het is zaterdag en dat is goed te merken op de weg. We hebben geen enkele file en dat is voorgaande jaren wel eens anders geweest.

Om tien over half elf rijden we het terrein van de veerboot op. Voor ons begint alles te rijden maar helaas zijn wij de eerste auto die moet wachten op de volgende veerdienst. Dit is niet zo erg want al snel komt deze de haven binnen gevaren. Naast ons stond een touringcar bus met allemaal jongelui erin. Paula had al snel contact. Helaas bestond deze uit het maken van obscene gebaren van de jonge lui.

Rond kwart voor twee reden we het terrein van Vallo camping in Koge, Denemarken op. Lekker vroeg en het was daardoor ook nog heel rustig. We twijfelden eerst of we verder zouden rijden zodat we de volgende dag minder kilometers hoefden te maken of lekker een rustig middagje op de camping. Het laatste werd het dus.

Nadat we alles hadden neergezet, een kopje koffie hadden gedronken, zijn we naar de receptie gegaan met de vraag of er ergens in Koge een elektronica winkel was. Onderweg zijn we er namelijk achter gekomen dat mijn TomTom niet meer werkte. Ik heb deze op mijn telefoon zitten en alle kaarten waren verdwenen! Volgens de campingbeheerder was er wel een winkel ca. 8 kilometer verder op en die was nog open tot 16:00 uur. Wij dus, gewapend met een kaartje, op zoek naar de winkel. Al snel vonden we deze en besloten gelijk een nieuwe TomTom te kopen. Wel iets duurder dan in Nederland maar ach; meer dan de moeite waard als je nog een hele vakantie te gaan hebt!

Met de nieuwe TomTom in een plastic zak zijn we toen richting strand gegaan om Lloyd even de pootjes te laten strekken. Helaas was het daar redelijk druk en we vonden het daarom geen goed idee om hem op het strand te laten lopen. Lloyd maakte het niets uit: hij had het reuze naar zijn zin.

Tegen 21:00 uur zijn we naar bed gegaan. De wekker staat weer vroeg! Om 5 uur moet deze aflopen zodat we de tweede etappe aan kunnen gaan. We mogen niet voor 6 uur van het terrein af dus tijd zat.